کارگاه آموزشی ویپ و ویدئو به عنوان تخصصی ترین دوره collaboration در کشور محسوب می گردد که توسط متخصصین این حوزه به صورت عملی و با استفاده از لابراتوار مجهز شرکت نگاره برگزار می گردد در این کارگاه که پیش نیاز آن دوره CCNA Collaboration می باشد شما به صورت عملی با تمامی ابزارها و سرویس های CUCM , CUC , IM&P , Mediasense , Expressway , Telepresence , Conductor , CMS , TMS آشنا خواهید شد و امکان Integrate شدن آنها در محیط آزمایشگاهی مجهز فراهم می گردد.

در این کارگاه علاوه بر نصب و راه اندازی سرورهای فوق و Integrate کردن آنها ، امکان Integrate کردن با سرورهای غیر سیسکو مانند Elastix , 3CX , Panasonic نیز به صورت تئوری و عملی آموزش داده می شود و نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه تماماً در لابراتوار شرکت نگاره وجود دارد. همچنین این امکان وجود دارد که بعد از اتمام دوره یا در حین برگزاری آن ، دانشجویان بتوانند از امکانات لابراتوار استفاده کنند.

هدف اصلی این کارگاه این است که شرکت کنندگان پس از سپری کردن این دوره بتوانند به راحتی سیستم VoIP و Video Conferencing شرکت سیسکو را به طور کامل و پیشرفته در سایت های مورد نظرشان پیاده سازی نمایند. در این کارگاه سناریوهای کاربردی که در اکثر شرکت ها پیاده سازی شده و پیشنهاد شرکت سیسکو نیز می باشد ، ارائه و پیاده سازی خواهد شد.